Ved du intet om badminton? Her kan du få et ganske kort overblik over sporten. Badminton er en ketsjersport hvor man spiller en mod en eller to mod to, hvilket kaldes single eller double. Det siges at sporten stammer helt tilbage fra det gamle Grækenland. Sporten har udviklet sig meget siden, og er for alvor blevet populært i løbet af det tyvende århundrede.

Dette skal du vide om badminton

Badminton er en indendørs sport, hvilket betyder at det altid kan spilles. Det kræver blot en ketsjer, et net og nogle fjerbolde. I starten kan du låne en ketsjer af din klub, men det er også godt at have sin egen ketsjer. Så kan du nemlig købe en, der er særligt tilpasset din fysik. Den skal gerne være let nok til, at du kan bevæge dig frit og hurtigt rundt på gulvet.
Fjerbolden og den mindre bane gør naturligvis, at sporten ikke er lige så fysisk udfordrende som tennis. I hvert fald ikke umiddelbart. I løbet af en kamp kan badminton dog også blive utroligt hårdt, og det er ikke svært at få pulsen op til en træningskamp. Det er altså en fin sport at spille, hvis man gerne vil holde formen ved lige eller træne fysikken imens man har det sjovt.

Der ligger i dag badmintonklubber i de fleste danske byer af en vis størrelse. Det bør altså ikke være noget problem at finde et sted, hvor du kan få lov at prøve kræfter med sporten. Det kan være en god idé at have en ven at spille med, men det kan også være en sjov måde at møde nye mennesker på.

En af fordelene ved sporten er, at det er relativt let at lære. Selvfølgelig er der højere niveauer, som man kan arbejde sig op på med tiden, men den helt grundlæggende sport er også tilgængelig for nybegyndere.

0/50 ratings