Overvejer du at begynde til bordtennis?
Her kan du læse lidt om den populære sport, så du kan blive lidt klogere på den først. Bordtennis er, som navnet antyder, en version af tennis, der spilles på et bord. Banen er således meget mindre end tennis, og nettet spændes ud på midten af bordet. Sporten spilles en mod en spiller.

Det fede ved bordtennis

Man spiller altså bordtennis som to personer ved hver sin ende af bordet, der skyder en lille bold frem og tilbage ved at slå til den med et bat. Hvordan selve spillet fungerer, er lettere at forklare i virkeligheden, ved at se nogen spille spillet, end det er at forklare skriftligt.

Det er dog en sport, som de fleste kan lære temmelig hurtigt, selvom der selvfølgelig er alle mulige teknikker, man derefter kan øve og perfektionere. Men fordi sporten i sin grundlæggende form er så lettilgængelig, finder man ofte et bordtennisbord på en campingplads, et kollegie, en fritidsklub eller andre steder hvor folk er sociale. Det er nemlig et spil, der ikke kræver den store forberedelse, og man kan altid tage en hurtig kamp uden at behøve at klæde om eller varme op.

På den måde er bordtennis en meget fleksibel sport. Selvfølgelig er der også en måde at spille på, som er mere krævende. Går man i en klub, skal man klæde om til sportstøj og spille flere timer i træk. Så er det en sport på linje med alle andre, hvor man kan brænde kalorier af og komme op i form. Det er netop det fleksible, at sporten kan være begge dele, hård og afslappende.
Endnu en fordel er, at du selv kan købe et bordtennisbord og stille op i stuen, garagen eller lignende. På den måde kan du spille mod dine venner eller familie, og det er både en god måde at få bevæget sig lidt i hverdagen, ligesom det er en sjov måde at være sammen på socialt.

0/50 ratings